Kiekkoilusta Euroviisuihin ja syksyn semiselvät sävelet

Ei tullut KooKoon kultajuhlia Kouvolaan, eikä torille päästy Euroviisujenkaan jälkeen. Jääkiekon MM-kisat ovat kuitenkin alkaneet ja siellä Suomi pärjää yleensä hyvin, joten ehkä on kuitenkin vielä torijuhlat edessä tälle keväälle.
Euroviisuista puheenollen, tein jo katsaukset sekä finaalikappaleisiin että semifinaaleissa pudonneisiin esityksiin. Olimme varautuneet hyvillä eväillä, teimme pitsaa "pääruoaksi" ja naposteltavaksi oli dippivihanneksia ja sipsiä sekä Fazerin Omar-suklaata.

Esitysten taso tuntui olevan korkealla tänä vuonna, ei ollut montaakaan esitystä joista ajattelin että finaalipaikka olisi kuulunut jollekin muulle. Bulgarian voitto tuli puoliksi yllätyksenä - en ollut seurannut keskustelua semifinaalien jälkeen ja uskoin vahvasti Suomen vievän nämä hippalot. Kappale oli tarttuva ja esitys aivan huikea, joten aivan oikeaan osoitteeseen meni voitto.


Tuntuu että kesäsuunnitelmani ovat edelleen levällään. Viime kesänäkin olin valmistautunut paiskimaan töitä ja aina kun vain olisi mahdollista, osallistuisin PARAS.KESÄ.IKINÄ. -hankkeen järjestämiin aktiviteetteihin. Tämän kesän osalta minulla on bucketlista työn alla, jotta en joutuisi harmittelemaan mitä kaikkea meni ohi kun hyppäsin vain kodin ja työpaikan väliä. Onneksi sentään syksyni on lyöty lukkoon jo nyt, ja siitä on kiittäminen menneisyyden Taija-Tiiaa, joka on ilmeisesti suorittanut alempia tutkintojaan kiitettävästi:
Eli minä sain sen opiskelupaikan! Olin juuri istahtanut töissä kahvitauolle ja avasin puhelimen. Katsoin millaisia ilmoituksia oli tullut sähköpostista ja yksi niistä oli tullut Hakijapalvelut XAMKilta ja alkoi "Onneksi olkoon". Meinasin kaatua tuolilta, minut oli hyväksytty todistusvalinnalla, eli ei tarvitsisikaan osallistua pääsykokeisiin.

Tuli todellinen voittajafiilis, sellainen että kerrankin pärjäsin muiden mukana, enkä joutunut jäämään itkemään seitsemännelletuhannennelle varasijalle ja keksimään mitä teen taas yhdellä välivuodella ja kannattaako minun enää koittaakaan. Pettymykset kuuluvat elämään, mutta näin jälkikäteen muistellessa hyydyin aika pahasti jatkuviin epäonnistumisiin. Ehkä aika on tehnyt tehtävänsä ja parantanut haavat, kun viimein uskaltauduin laittamaan uutta hakemusta korkeakouluun.

Olen todella innoissani - saan viininpunaiset (!!!) haalarit joihin keräillä merkkejä, voin tehdä laajemmalla skaalalla töitä, pääsen tutustumaan uusiin ihmisiin ja suunnittelemaan opiskelijavaihtoa. Ai niin ja tietenkin pääsen kurkistamaan aivan uudelle alalle!

Tradenomiksi opiskelevalla on paljon erilaisia suuntauksia mistä valita, ja vaikka tiedän jo suunnilleen mikä minua kiinnostaisi eniten, on moni asia vielä kuitenkin auki. Kirjoittelen aiheesta varmasti vielä lisää!


Onko sinulla jo suunnitelmia kesäksi ja/tai syksyksi valmiina?

Saatat pitää myös näistä

Kommentit

  1. Oi miten hyviä uutisia, onnittelut opiskelupaikan johdosta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3 :) uusi sivu elämässä kääntyy!

      Poista
  2. Paljon onnea opiskelupaikasta!
    Voi kun itsekin vielä joskus keksisi mikä haluan olla isona.. 😄
    Me tullaan taas heinäkuussa Suomeen, mutta sen lisäksi että karataan mökille mahdollisimman nopsaan ei ole sen suurempia suunnitelmia vielä 😊
    Päivä kerrallaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos <3 :) onneksi on koko elämä aikaa miettiä - ja vaihtaa päämääräänsä loputtomasti! Mikä ihana vapaus!

      Turvallista matkaa ja tervetuloa kun Suomi kutsuu taas! Nimenomaan, päivä kerrallaan on paras!

      Poista
  3. Hei vau, onnittelut koulupaikasta! :) Olen itse monesti miettinyt, että työnsaanti korkeakoulututkinnolla olisi niin paljon helpompaa, kun olen "vain" merkonomi, joka tosin osaisi tehdä esim. reskontrahommia ihan työkokemuksella... mutta tradenomin paprut taskussa olisi niin paljon paremmat mahkut työllistyä :) Vaikka siis töissä olenkin niin tulevaisuutta pohtien... En tosin edelleenkään tiedä mikä musta tulee isona :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3 Tradenomin tutkinnon voi ilmeisesti suorittaa vaikka kokonaan etänä töidenkin ohella, pistä hakemusta menemään niin sparrataan toisiamme opiskelemaan! :D

      Poista
  4. Paljon onnea koulupaikasta! <3 En muista tuliko jo Instassa sanottua, mut ainakin nyt sanon. :) <3 Tradet tosiaan voivat erikoistua eri aloille ja ainakin itselle (kv- liiketoiminta ja markkinointi) kuului kieliopintoja aika hyvin. Niitä saa enemmänkin suorittaa mitä opintosuunnitelmaan kuuluu. ;) Opiskelut tosiaan mahdollistavat töiden ja vaikka yhteistöidenkin tekemisen ihan eri tavalla kuin työttömänä ollessa. Se on hieno juttu, helpottaa arkea ja henkistä kuormaa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana <3 saatan ottaa kaiken mahdollisen, hih! Kyllä, vaikka opiskelijaksi hyppääminen tuo oman stressinsä toimeentuloon, se tuo samalla vapauden kehittää omia juttuja mieluisaan suuntaan!

      Poista

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi! ♡