Kevään merkkejä, kiekkohuumaa Kouvolassa ja urasuunnittelua

Paljastus kulissien takaa: aina kun muodostelen blogipostauksiani, täytän tyhjiä kohtia kuvien ympärillä tälläämällä siihen "aaaaaaa" -tekstin. Se symboloi siis kohtaa, johon haluan lisätä tekstiä vielä myöhemmin. Helpottaa huomattavasti viimesilausten tekemistä, kun kuvat ja teksti ovat jo omilla paikoillaan. Tämäkin postaus alkoi tuolla tutulla vokaalijonolla, ja se oikeastaan kuvaa vähän mielentilaakin.

Tällä hetkellä on todella monta rautaa tulessa, ja syksyn tilanne on vielä aivan auki. Täytyy vain taas luottaa siihen, että asiat menevät omalla painollaan, ja keskittyä nauttimaan käsillä olevasta vuodenajasta.
1.5. vappupäivän piknikillä Keskuspuistossa
11.5. samassa puistossa

Mitkä ovat varmoja keväänmerkkejä? Euroviisut tietenkin. Se kun Aupairit -sarjasta ilmestyy uusi tuotantokausi. Ja jääkiekon MM-kisat ovat aivan nurkan takana. Pitkästä aikaa on kiinnostanut myös SM-liiga, johtuen paikallisen KooKoon menestyksestä.

Töissä kuumimpana puheenaiheena sekä työtovereiden että asiakkaiden kanssa onkin ollut nimenomaan liigapelit. Lauantaina kävimme torilla kisakatsomossakin. Tosi hienoa että tuollainen on voitu järjestää! Kun Tappara teki ensimmäisen maalin, oli torilla hiljaista kuin kirkossa ja olisi voinut kuulla yskäisynkin toiselta puolen.

Maanantaina KooKoolla oli mahdollisuus kultaan. Pohdimme etukäteen että mikäli tilanne on toisen erän jälkeen suotuisan näköinen, suuntaamme toria kohti siltä varalta että mayhem alkaa. Töihin piti mennä seuraavana päivänä, mutta kyllä nyt pitää torilla käydä juhlimassa! Ehdimme viimeiseen viisiminuuttiseen, mutta tori oli lopulta peruttu tältä kertaa. Väkeä oli niin paljon ettei meinannut mahtua mukaan.

Tänäänhän se vihdoinkin ratkeaa, kumpi vie. Olisi hauskaa päästä torijuhliin, varsinkin kun tämä kultamitali olisi Kouvolan ensimmäinen. Olen ollut näkemässä miten Kärppien voitto pistää koko Oulun sekaisin, ja olisin niin onnellinen kouvolalaisten puolesta jos kulta napsahtaisi.


Arki itsessään pyörii tasaiseen tahtiin, näistä jokavuotisista hulinoista huolimatta. Työvuoroni ovat sopivan vaihtelevia ja ne tuovat hauskan rytmin viikkoihin - voi käydä keskellä viikkoa lounaalla tai lukupiirin kokoontumisessa. Olen aika vähän suunnitellut kesärientoja etukäteen, koska haluan painaa mahdollisimman paljon duunia kun sitä kerrankin on. Olisi kuitenkin kiva laatia jonkinnäköinen bucketlista kesälle, edellisestä kerrasta on kolme vuotta aikaa!

Kävin määrätyllä työvoimaviranomaisen tapaamisellakin kun sattui olemaan vapaapäivä. Hämmästyin kun tajusin, että en ole koskaan aiemmin tainnut käydä tapaamisella ihan paikan päällä! Lukion ja matkailualan jälkeen etsin polkuani epätoivoisena monta vuotta, ja olisin kaivannut jonkun kuuntelevan korvan ja enemmän apua tukiviidakossa seikkailuun. Kyllähän he soittelivat joskus, lähinnä silloin kun olin unohtanut ruksia jotain järjestelmästä, mutta koskaan ei aktivoitu liikkumaan kotoa pois edes niille kuuluisille CV-kursseille.

Vaikka vapaapäivästä tunnin käyttäminen virastossa istumiseen tuntui ajatuksena vähän turhauttavalta, pääsin sentään kyselemään korkeakouluopinnoista. Ennen kaikkea kaipaan kannustusta, sitä että joku on minun puolella, kaikkien näiden vuosien taistelun jälkeen. Nyt on saatu päivitettyä tilanteeni, ja opiskelupaikan saaminen ratkaisee syksystä eteenpäin. Mutta koitetaan nyt tosiaan keskittyä tähän hetkeen.


Kuluuko sinunkin toukokuusi television äärellä? Kumpi vie tänään, KooKoo vai Tappara?

Saatat pitää myös näistä

Kommentit

  1. No voi että voin kuvitella sen hulinan mikä teille päin tulisi jos oma joukkue voittaisi. Itse odotan jääkiekon mm-kisoja. Ensimmäisiä otteluita en aina niin seuraa, mutta sitten jos Suomi rupeaa pärjäämään hyvin, niin sitten katson kyllä kaikki loput matsit. Toivottavasti saat haluamasi opiskelupaikan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi hienoa saada juhlat tänne, mutta ainakin tällä hetkellä näyttää olevan kulta uhattuna! Minäkin katson mm-kisoja yleensä ahkerammin jos Suomi yltää mitalipeleihin.

      Kiitos tsempeistä, olisihan se aika mahtavaa napata opiskelupaikka ja aloittaa aivan uusi ala :)

      Poista
  2. Lehdet ilmestyy puihin niin nopeasti, hyvä kuvapari tuo!

    Toivottavasti asiat selkenevät syksyn osalta ja lopputulema on juuri se mitä tavoittelet❤️

    On varmasti ollut lätkähuumaa teilläpäin. Yleisesti ottaen olen aina altavastaajan puolella, jos omaa suosikkia ei ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nopeaa toimintaa puilta!

      Kiitos paljon kannustuksesta <3 :)

      Kova oli tohina, harmi kun kultasija jäi saamatta mutta KooKoo yhdisti kivasti koko Kouvolan kamppailullaan. Ensi vuonna uusi yritys!

      Poista
  3. Täälläkin kuluu toukokuu osin tv:n ääressä. Ehkäpä Aki Kaurismäen elokuvien parissa, koska en oo vielä nähnyt niitä kaikkia.

    Pidän peukkuja, jottai saisit opiskelupaikan :)

    -Jenna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä! :) kiitos paljon <3 jännitys tiivistyy..

      Poista
  4. Kyllä luonto on todella nopea kun vertaa noita kahta valokuvaa samasta puusta.
    Minusta tuntui siltä, että pienet suloiset hiirenkorvat koivuissa kasvoivat ihan silmissä.
    Nyt lehdet ovat jo todella suuria ja ihana vihreys on peittänyt luonnon. Meidän
    parvekkeella pesivät vielä mustarastaat eli en ole ehtinyt laittaa sinne vielä
    kesäkukkia. Odotellaan, että poikaset lähtevät maailmalle niin sitten upotetaan
    sormet multaan ja saadaan kesähuone kuntoon. On tämä kevät niin jännää aikaa!
    Ja onnittelut vielä tätä kautta, että sait opiskelupaikan - ihan HUIPPUA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äkkiä ilmestyi kevään merkit puihinkin täällä :) koko puistoalue oli vielä vappuna aika kalju, vain pienen pieniä korvia näkyvissä kun tihrusteltiin, ja päälle viikossa ihanaa vehreyttä jo!

      Voi lintusia, ovat kyllä ihania ja hauskaa seurata niiden elämää :)

      Kiitos paljon <3 oli todellinen ilon ja onnen päivä!

      Poista

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi! ♡