Tähän on tultu -blogin Minna julkaisi tovi sitten kuntosali-aiheisen postauksen, josta inspiroiduin itsekin pohtimaan inhokkien lisäksi myös suosikkejani. Inhokeistakin saattaa nimittäin jossain vaiheessa tulla suosikkeja!
Inhokit
Hölkkä. Kun aloin miettimään mikä on minulle sellainen jota en ilman uhkailua ja painimatsia ala tekemään, se on kyllä hölkkääminen / juokseminen. En salilla, enkä varsinkaan sen ulkopuolella. Joskus olen yrittänyt tosissani oppia tykkäämään, mutta ei vain lähde. Tiedän ettei peruskuntoni pelkällä ahkeralla ajattelulla parane, mutta kävelyä nopeampi eteneminen on aina ollut minulle vastenmielistä. Olen siis juuri se tyyppi joka mieluummin odottelee seuraavan metron kuin ottaisi kolmea juoksuaskelta enempää ehtiäkseen siihen lähtevään.
Bulgarialaiset. Minussa asuu siis pieni masokisti! Pyrin treenaamaan viikottain bulgarialaisia, yleensä ihan vain ilman lisäpainoja tasapainon parantamisen vuoksi. Kun kerran oppii oikeanlaisen tekniikan, tästäkin voi oppia tykkäämään!
Sama täällä kuin Minnallakin, lantionnosto kuuluu myös inhokkeihin. Se on pirun tehokas, mutta niin vaivalloinen. Laitteessa tekeminen on helpompaa, mutta siinäkin joutuu säätämään vyön kanssa, ja salilla jossa käyn, se laite sijaitsee kirjaimellisesti keskellä koko puljua. Koko liikerata on jo sellainen että ei haluaisi katsekontaktia kenenkään kanssa. Opettelen tykkäämään, tavallaan tykkäänkin jo mutta olen tyytyväisin sitten kun se on ohi.
Takakyykky. Aina joutuu ottamaan samba-askelia tanko olalla että löytää sen hyvän asennon jaloille ennen kuin lähtee suorittamaan. Smithissä tämä menee varmemmin, mutta siihen ei saa ladata kuin 40kg painoa terveisin varoitustarrat.
Suosikit
Tietenkin se penkki. Kehityksen huomaaminen antoi lisäboostia tähän aiemmin niin pelottavaan treeniliikkeeseen. Penkkiä voi treenata tangolla tai käsipainoilla, joten se on suht vaivatontakin suorittaa vaikka salilla olisi ruuhkapiikki. Penkkiä tehdessä pääsee todella haastamaan itsensä - täytyy olla tekniikka kunnossa ettei vain hajota paikkoja.
Bulgarialaiset. Minussa asuu siis pieni masokisti! Pyrin treenaamaan viikottain bulgarialaisia, yleensä ihan vain ilman lisäpainoja tasapainon parantamisen vuoksi. Kun kerran oppii oikeanlaisen tekniikan, tästäkin voi oppia tykkäämään!
Hauisliikkeet. Penkin lisäksi hauiksen kehityksen olen huomannut nopeasti sekä voimassa että ulkoisesti. Hauiskääntö käsipainoilla, tangolla tai taljassa - helppo suorittaa missä vaiheessa treeniä vain.
Mitkä ovat sinun kuntosali-inhokit ja -suosikit?


Tulin vain sanomaan, että hyvä sinä!! Itse välttelen kuntosalia kuin ruttoa, mutta samalla katselen kateellisena miten porukka siellä rehkii samalla kun luikin joogatunneilleni salin läpi. Siis periaatteessa haluaisin käydä salilla, koska tarvitsisin lisää voimaa, ja samalla en vain saa itseäni sinne.
VastaaPoistaHyvä me, olemme molemmat löytäneet mieluista liikuntaa! Minä taas katson joogaajia kateudella, minunkin pitäisi rauhoittua paikalleni ja saada liikkuvuutta.
PoistaKuntosalin inhokki ihan ykkösenä kaikki käsiin liiittyvät laitteet, olen semmoinen rimpulakäsi eikä tuo ole siis vahvinta osaamistani. Ykkössuosikkina kaikki vatsaan liittyvät laitteet ♡ ja joo samaa mieltä kanssasi hölkkäämisestä ja juoksemisesta 🤮
VastaaPoistaMinäkin olen hiljattain löytänyt ohjelmaani vatsaliikkeitä, ne ovat kivoja! Huomattavasti mukavampia kuin lattialla ohuella matolla tuskastelu :'D
PoistaKiva postaus! Myös penkki on lemppariliike, maastaveto myös kiva kuten ojentajat kans. Inhokkeja on takareisilaitteet, sattuu huono asento ja tuntuu pahalta. Askelkyykky myös inhottavaa sekä joku hölkkä tai juoksu. Välillä saatan spurttailla koiran kans mutta haluaisin olla se tyyppi joka juoksee kevyin askelin mutta en ole, olen ehkä se rymistelevä elefantti :// mä olen varmaan liian iso, jäykkä ja huonokuntoinen ihminen juoksemiseen.
VastaaPoistaMaastaveto on muuten myös kivaa, mutta omalla salilla ne vähäiset räkit on usein varattuina ja naistensalilla joutuu rakentamaan settinsä keskelle lattiaa vain. Sama homma, ei tunnu ollenkaan kepeältä hölkkäillä..!
Poista